Emelies 1års kalas!

Postat av Martina den 2012-02-11 02:46:37



28 Januari, dagen var här och efter veckor av planering, springande i affärer, timmar av matlagning och bakning så var det äntligen dags att fira vår lilla tjejs ett årsdag med våra familjer, släktingar och nära vänner.
Strax över 70 personer kom för att fira Emelie och som min kompis skrev till mig senare så var kalaset fyllt med glädje, kärlek och god mat vilket värmer att höra.

Maten vi bjöd på var Rostbiff, ris, sallad, bröd och sen några Chilenska rätter som papa con mayo (=potatissallad med egen gjord majonäs), Pebre (Chilensk röra med tomat,koriander,lök,vitlök,citron,olja,salt)

Till fika hade jag bakat cup cakes, två plåtar kärleksmums, tre stycken citronpajer och en gräddtårta med jordgubbar (jag bakade tårtbotten själv och fyllde tårtan med vaniljkräm och jordgubbs mousse och sen fick tårtan ett lager grädde och massor med jordgubbar på sig).

Vi hade även två chilenska tårtor som Gonzalos kusin bakat då hon gör jätte fina!
Vackra Emelie som hade två olika klänningar under dagen.

Bild 1: Tårtorna, Bild 2: Här serverades maten, Bild 3: Fika bord samt pressent bord, Bild 4: Barnens egna rum

Jag hann få en bild på några cupcakes innan dom tog slut.

Tårtorna



Sång på både Svenska och Spanska





Gonzalos kompisar köpte en rosa bil till Emelie så nu har hon en likandan som bror sin.

Emelie | 0 k o m m e n t a r e r

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December