BB- Väskan

Postat av Martina den 2010-12-13 01:56:00



Igår kväll satt jag ner och skrev lite på listan på saker som ska med i bb-väskan och nu känner jag mig klar.
 
Stephanie kom 6 dagar innan bf och Alexander 5 dagar innan bf, denna gång är jag beräknad till den 26 Januari men kommer packa i början på Januari så allt står klart om nu vår lilla sessa bestämmer sig för att även hon komma lite tidigare.

Enligt barnmorskan verkar hon lite större än vad både Stephanie och Alexander var så därför har jag även med lite kläder i storlek 56 om nu inte 50 passar.
Jag planerar att stanna en natt (max två) på bb då vi har Alexander som ännu är så liten.


Mamma:

T-shirt x2
Linne   x3
Mjukisbyxor x2
Trosor x2
Strumpor x3
Amningsbh x1
Tjocktröja som går att öppna  x1
Tofflor
Hygien: Bindor (libress natt, 1paket), Deo, showercream, shampoo, lotion, smink, lypsyl, hårborste, tofsar, tandborste + tandkräm


Pappa:

T-shirt  x2
Mjukisbyxor x1
Jeans   x1
Tjocktröja x1
Strumpor  x2
Kalsonger x2
Hygien: Tandborste, deo


Bebis:

Body strl 50 x2
Body strl 56 x1
Byxor strl 50 x2
Byxor strl 56 x1
Strumpor x2
Tjocktröja/ heldress x1
Tunna vantar så hon inte river sig x1
Overall  x1
Mössa inne x1
Mössa ute  x1
Filt x1



Övrigt:

Legitimation
Blodgruppspapper + mvc mappen
Kontanter
Kamera + laddare
Mobil + laddare
Dator + laddare
Påfyllning till mobilen
Godis
Dextrosol
mjukt toalettpapper
Bilbarnstol













Graviditet 3 | 3 k o m m e n t a r e r

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha okej :) ja lycka till. Vi får fika när du kan. Jag är ledig imorgon, hojta till om du kan!

2010-12-13 @ 17:54:14
Postat av: Nicole

De va jag som skrev nyss :)

2010-12-13 @ 17:54:43
URL: http://nicoleb.blogg.se/
Postat av: Enna

Söta barn du har=)

2010-12-13 @ 23:22:56
URL: http://ennizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December