Vecka 34

Postat av Martina den 2010-12-09 23:25:45



Skrev lite igår hur jag mådde och jag är lika trött och har lika ont idag, mår även illa och har tappat matlusten.
Det känns som jag skulle kunna föda när som helst även om jag är rätt säker på att det dröjer ett tag till då jag inte har bf fören den 26 Januari men om hon gör som sina syskon så kommer hon några dagar innan bf iallafall:D

Vi räknar ner dagarna...


Vecka 34

Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning, ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Det kan vara svårt att skilja förvärkarna från riktiga värkar. De kan komma tätt och upplevas som intensiva, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.
Många börjar fundera allt mer på förlossningen. Det är vanligt att man är orolig för att något ska hända. Du kan vara orolig för att du har mått ”för bra” och tänka att ”det får inte vara så här lätt”. Eller så tänker du motsatsen, ”allt har varit så jobbigt, det kanske inte är meningen att jag ska få vara glad”. Det är vanligt och helt normalt. Även som partner kan man ha många funderingar. Det är svårt att förbereda sig på att vara ett bra stöd när man inte vet vad som väntar. En del blivande pappor eller partners kan uppleva tanken på förlossningen som skrämmande.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas/partners samt främmande personers röster.



Källa: familjeliv.se




Graviditet 3 | 3 k o m m e n t a r e r

Kommentarer
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

Nej det känns verkligen helgalet, snart kan hon ju komma när som helst :D

2010-12-10 @ 11:01:03
URL: http://madeleines.se
Postat av: I väntan på Liten - Gravid i vecka 36

Ja jag väntar också på bebis innan jag gör om designen - men för att få fina bilder till det gäller det ju att börja öva lite :D Vi fixar det! kram

2010-12-10 @ 11:12:23
URL: http://madeleines.se
Postat av: Ida

Fin mage gumman :)

Min mage har sjunkit jätte mycket..



Snart har vi våra små bebisar här, tiden går så fort nu! :)

2010-12-11 @ 00:13:47
URL: http://idizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December