Blivande trebarnsmamma

Postat av Martina den 2010-10-12 01:00:25




Från att vakna med världens energi så blir jag så himmla trött efter några timmar så vid 10 när Alexander somnade så somnade även jag fast på soffan.
 Har även fått världens aptit jag vräker i mig mat som det inte finns något stop känner mig även sprickfärdig och magen kliar så har blivit noga med att smörja mig nu. Det gör ont i rygg, svank, knän och fötter ja jag är helt slutkörd känns det som.. annat än vad bebis är då hon/ han kommit igång ordentligt med sparkandet så hela magen guppar och rör sig.

Om 106 dagar ja det är ca 3månader tills jag kommer bli trebarnsmamma och vi blir fem i familjen och även om det var planerat så känns det overkligt men jag ser fram imot det jag älskar min pojkvän som även är världens bästa pappa och vi har samma mål och tankar om livet och barnen är vårat allt.

Men lika stor omställning som att få barn nr två blir det nog inte att få nummer tre även om vi är inställda på att det såklart kommer bli mycket jobb då vi kommer ha två småbarn hemma och ett skolbarn som har läxor osv.

Vi har valt att ha Alexander hemma så han ska alltså inte börja på förskola vilket känns rätt för oss och jag som mamma känner att jag vill, orkar och klarar det. Jag som även arbetat på förskola med 1-3åringar i flera år vet att jag kan ge mina barn precis det dom får på förskolan om inte mer.

Jag har inget imot föräldrar som sätter sina barn på förskolan tidigt, Stephanie började när hon var 14månader och hon var som gjord för att vara där och sen hade jag inte den möjligheten att vara hemma längre med henne men om man har möjlighet och känner att man själv vill och orkar tycker jag absolut att man ska ta vara på chansen och ha sin barn hemma så länge man kan.

Jag har därimot fått många undrande blickar varför jag inte kommer ha Alexander på förskola för många tycker det är bättre än att ha honom hemma...
Men alla har olika åsikter och vi anser att det här är bara positivt och en stor möjlighet att kunna ha sitt barn hemma lite längre, det här är något som passar våran familj.



Ja vi är redo för det nya tillskottet i familjen och alla ser fram imot den nya bebisen det enda som fattas är lite nya inköp men vi har det mesta kvar från Alexander.





Graviditet 3 | 1 k o m m e n t a r e r

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till det nya tillskottet. Och de barn du har är jättefina :-)

2010-10-13 @ 22:30:02
URL: http://motherhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December