Vecka 22

Postat av Martina den 2010-09-16 23:57:48



Illamående tiden är nästan som bortblåst och mår bara lite illa om jag inte äter på mogonen, men min Ischias blir bara värre så har fått rådet att börja med sjukgymnastik.
Magen växer och mina kilon har också börjat öka så har gått upp 4kg av dom 10kg jag gått ned under illamående tiden.

Vadkramperna började för någon vecka sedan och inatt fick jag hela 3 krampanfall, hemskt! Kommer ihåg att med Alexander fick jag vadkramper varje natt under en tid så tillslut skrev läkaren ut något muskelavslappnande medicin.

Imorgon är det extra ultraljud för mig så Gonzalo har tagit ledigt för att följa med, som jag skrev tidigare så har jag en stor cysta så dom vill titta om den krympt eller om den vuxit för risken är att om den fortsätter växa så kan bebisen komma för tidigt. Så vi håller tummarna för att den antingen försvunnit eller minskat.


Vecka 22

Kroppen:
I takt med att du blir tyngre kan du också få fler graviditetskrämpor, som till exempel vadkramper, främst på nätterna. Benen kan svullna under dagarna. Svullnaden kan minska om du använder stödstrumpor som bland annat finns på apoteket. De sista veckorna har brösten kanske börjat förändras, mjölkkörtlar har mognat och blodkärlen i huden på brösten har blivit tydligare. Det kan också komma lite vätska från brösten, särskilt om du är omföderska.

Barnet:
Från och med vecka 22 kallas det lilla livet barn istället för foster, även om den medicinska termen fortfarande är foster. Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Mängden fostervatten är ungefär 600 milliliter.



Graviditet 3 | 0 k o m m e n t a r e r

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December