Alexander 23 månader

Postat av Martina den 2011-08-19 22:39:00


Idag blir Alexander 23 månader, den 19 September fyller vår lilla kille hela 2år!

Nu på kvällen har vi skickar iväg inbjudningar till hans kalas, jag gjorde ett försök till att det inte skulle vara så mycket folk på detta kalas men det förslaget kördes över direkt och det kommer väll minst 50 personer....
Gonzalos familj kommer laga maten (Chilensk mat) medans jag är den som kommer baka tårta och massa annat gott så det blir väll att börja baka någon vecka innan för att frysa in för att stå dagen innan och baka till 50-60pers är bara att glömma!

Tal:

Måste bara säga att Alexander är så duktig nu med att prata! Det utvecklas hela tiden och han försöker tappert få fram det han vill i ord. Han använder sig väldigt mycket av att prata två meningar nu, finns några exempel här nedan .

* gå uuu  (gå ut)
* näää pappa (el, något annat namn)
* blää caca (bajs på spanska. När något är äckligt säger han caca)
* pappa wrooom ( =pappas bil)

När det gäller Spanska och Svenska så förstår och pratar han fortfarande båda språken men en liten rolig sak vi märkt är att han svarar på spanska när Gonzalo med familj pratar med honom och han svarar på Svenska när jag och min familj/kompisar pratar med honom. Jag är så glad att Gonzalo verkligen pratar spanska hela tiden för alla barnen här hemma (och även jag)  snappar upp så mycket och det kommer dom ha stor nytta av senare i livet att vara flerspråkiga.





Alexander | 4 k o m m e n t a r e r

Kommentarer
Postat av: Ida - 2 barnsmamma

ÅÅ stackare! Jag hade samma press på mig när Devin skulle döpas. Fast då var vi kanske 45 pers. MEn de läggs mkt press och stress på en! Tack för inbjudan, ska se efter om vi kan komma, vore jätte roligt! Kommer med svar senare. :)



Vad duktig han är som kan svara på både spanska och svenska :)



Svar på din komentar: Jag håller med dig ,jag hoppas också hon kan ta sig i kragen. Hon tänker bara på sig själv, eller gör hon ens de? Vet inte vad fan hon tänker på. Att hon har så lätt att kalla min familj lögnaktig, jag förstår inte.. Bara för att hon inte fick som hon ville, hon ville att vi skulle passa hennes hund, men jag var tvungen att säga nej för jag ville inte. Hon beter som en trotsig 3-åring, får hon inte som hon vill då lägger hon sig på marken o skriker.. :( Kaos!

2011-08-21 @ 09:01:42
URL: http://idizen.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Grattis till stora killen!! :D



Haha, nämen? Så det kan vara ibland :) Det var första gången jag träffade Alexander igår, trots att vi är släkt. Om hans mamma och din pappa hade varit gifta idag hade väl du och jag också varit släkt då, eller? ^^,

2011-08-21 @ 21:32:44
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Mich ♥ mamma till Leon & Charlie

Hej!

Du kanske ändrat dig ang design eller vill du fortfarande ha en? Inte fått något mail av dig så tänkte bara kolla läget! :)

2011-08-22 @ 08:59:37
URL: http://flavorsofmylife.blogg.se/
Postat av: felicia - 19 år och mamma

vi körde på lite budget i år.. men det kan hända att det blir PoP eller didrik nästa år =)

2011-08-25 @ 23:29:57
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December