Lever i ett lyckorus

Postat av Martina den 2011-01-22 02:39:20


Dåligt med uppdatering, jag vet..
Vi lever i ett slags lyckorus just nu (fortfarande) och bara njuter av våran nya familjemedlem hon är helt underbar på alla sätt.

Men vi börjar lite smått få igång vardagen igen, i Tisdags gav jag och gonzalo oss ut med syskonvagnen för första gången och det kändes lite konstigt och ovant att köra en dubbelt så bred vagn och som jag misstänkte vart stressade stockholms bor dubbelt så irriterade på en syskonvagn än en singelvagn men det är inget som vi tänker lägga energi på utan låter dom sura för sig själva.
När vi kom från till mamamia så pratade vi om amningen som alltid är jätte jobbig för mig i början då jag får sår och blöder och dom är sprängfyllda med mjölk så jag fick en amningsnapp och ja den hjälper ganska bra även om det gör ont fortfarande men jag viker mig inte av smärta iallafall.
Vi pratade även om min mage då jag har väldigt ont och kan inte gå några längre sträckor eller bära men jag ska vänta lite till och se om det blir bättre och vara observant på att jag inte har inflamation i livmodern.
Sen avslutade vi med pku testet som inte alls är roligt, dom sticker in en nål i handen och trycker ut blod på ett papper och det gör ont i hjärtat att se sin lilla ha ont.

Idag fredag har vi besökt Gonzalos mormor och visat upp Emelie sen har vi varit på Danderyd och gjort Emelies hörseltest vilket gick bra, dagen avslutade vi i Bagarmossen hos några släktingar till Gonzalo och temat var att klä ut sig till något med Spanien tema så jag,Gonzalo och Alexander hade barca tröjor , Stephanie flamenco klänning med tillbehör och Emelie hade en söt klänning från zara som är spansk affär men som hon dessvärre bajsade ner efter max tio minuter.

Nu måste jag lägga mig och sova som resten av familjen gör, god natt





Allmänt | 2 k o m m e n t a r e r

Kommentarer
Postat av: linda

Åh grattis i efterskott till lillan, vad skönt att allt gick bra och att ni är friska =)

2011-01-22 @ 13:52:36
Postat av: Martina- Svar

Tack så mycket!

2011-01-25 @ 00:33:41
URL: http://demicorazon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December