Den nya vardagen

Postat av Martina den 2011-01-19 01:10:01



Andra dagen hemma har passerat och allt känns fortfarande väldigt overkligt samtidigt som det känns som lilla Emelie alltid varit med oss.
Gonzalo har sina 10 dagar att vara hemma samt en veckas semester så det är en otrolig lättnad över att ha honom hemma så får vänja oss tillsammans med allt vad den nya vardagen innebär med två småbarn och ett skolbarn.

Stephanie svävar som på moln och är helt till sig över att hon fått en lillasyster och skulle gärna ta hem varenda kompis om hon fick, Alexander reagerar bättre än vad vi trodde och skrattar och pekar nyfiket på lillasyster men sen hur det blir när Gonzalo går tillbaka till jobbet vet jag inte.

Amningen är jobbig jag har redan sår,blåsor och svullna bröst och det är som att någon sticker en kniv i bröstet varje gång hon suger tag men så har jag haft vid varje amning så jag står ut "knappt" så vet jag att det blir bättre om någon/några veckor *peppar,peppar*.
  Jag har även eftervärkar ännu men dom blir bara värre och värre ju fler barn man fått så ja dom gör ont och jag går på alvedon för att slippa den värsta smärtan men annars mår jag väldigt bra och det känns bara som en befrielse att slippa vara gravid om jag ska vara ärlig.

Imorgon ska vi ut med syskonvagnen för första gången, vi hade tänkt vänta med att gå ut på några dagar men vi har besök hos läkaren för Emelie som vi fick på bb som alla andra också får för att ta prover, väga osv
Måste även komma ihåg att ringa BVC för att boka hembesöket.

Nu måste jag sova så att jag kommer upp imorgon men vill avsluta genom att tacka för alla fina gratulationer ♥




Emelie | 0 k o m m e n t a r e r

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December