Vecka 38

Postat av Martina den 2011-01-06 01:46:21




Idag Torsdag kliver jag in i vecka 38, ja nu handlar det bara om veckor eller dagar till lillan är här.
Det är jobbigt nu då jag har väldigt jobbigt att gå och ta mig fram för att jag har så pass ont, förvärkarna har blivit värre och jag kan vakna om natten av att jag har ont och som idag har jag haft ett enormt tryck neråt och som knivhugg och känner väl ärligt talat att jag börjar tröttna ganska rejält på att vara gravid.

BB-väskan började vi packa lite smått efter nyår och nu finns lillans kläder på plats samt hälften av mina jag har även bäddat och fixat spjälsängen så det enda som fattas är nu att hon ska komma.



Vecka 38

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.



Källa: familjeliv.se


Graviditet 3 | 3 k o m m e n t a r e r

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova

Det har trillat av en del så det är skönt, men fortfarande 7 kilo kvar tills vi är tillbaka på start. Längtar tills jag får på mig mina jeans igen, annars kunde jag gärna sett ut såhär ett tag till :)

2011-01-06 @ 11:39:12
URL: http://madeleines.se
Postat av: Anonym

Hej! Vill du vara med i Veckans Blogg hos mig? Det är bara att trycka på länken nedanför så kommer du direkt till inlägget där du anmäler dig till tävlingen! :)

http://emmyasklof.blogg.se/2011/january/veckans-blogg-v1-2011.html

Kram

2011-01-07 @ 23:48:13
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 35

Grattis till ny vecka :D

2011-01-08 @ 14:05:08
URL: http://hejtina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December