Sortera kläder

Postat av Martina den 2011-06-20 15:26:13


Gonzalo är ledig så jag passar på att rensa klart.. Gud så mycket kläder barnen har! Stephanie har vuxit ur storlek 128 och vissa 134, Alexander har vuxit ur storlek 80 och Emelie har vuxit ur 50/56 så nu har jag sorterat kläderna och lagt i banankartonger märkt pojk eller flick kläder samt storlek.
Vissa kanske tycker det är petigt och mycket jobb men det är så smidigt tycker jag då kanske någon av barnen behöver kläder så går jag bara ned till källaren och där finns alla kartonger märkta med storlek så man hittar snabbt.
Emelie har hängt i gå-stolen när vi städat - super kul tyckte hon!

Allmänt | 3 k o m m e n t a r e r

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma till Lova - Oslo

Ja den där såg himla skojsig ut faktiskt! Mycket finare än den vi tittade på idag - får googla och se om det inte finns något online kanske :)



Var jätteduktig på att göra smoothie hemma förr, men har blivit så lat att jag gärna köper (tycker de är godare, fråga inte varför för det borde ju vara samma haha), men ska skäpa mig :D

2011-06-20 @ 20:20:19
URL: http://madeleines.se
Postat av: Viola

jaa men de e ju jättebra! Jag har me massssssa kläder här hemma. Flick/pojk o massa storlekar. Har fått endel av systrar o så så jag har stora storlekar med. Snacka mycket plats de tar. Men som sagt, väldigt bra. Man vet ju inte riktigt vilka kläder eventuella syskon kan ha. Om barnet tex kommer på vintern så används ju inte sommarkläder i 56... ja knepigt de där. så bäst att spara allt som fortfarande e fint ;)



hoppas allt annat e bra med er!

2011-06-20 @ 23:27:59
Postat av: Martina

Stephanie hade sjukt mycket kläder som liten men jag sålde 400plagg på tradera och sen har jag gett bort massor och jag har kvar kläder (som sagt hon hade sjuktmycket kläder) men nu ångrar jag det så därför sparar jag nu för man vet att det kommer till användning, som du säger så drar inte alla barn samma storlek så det är så enkelt att ha kläderna sorterade i kartonger så man bara kan hämta det man behöver.



Ja allt är bara bra med oss! Gonzalo jobbar jätte mycket så nu längtar vi till hans semester! Hur är det med er? Kram

2011-06-22 @ 00:35:41
URL: http://demicorazon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida


Välkommen till mig!

Jag som skriver här inne heter Martina och är 24år. Jag är tillsammans med min stora kärlek Gonzalo sedan 2004 och vi är stolta föräldrar till Stephanie 030524, Alexander 090919 och Emelie 110116.
Vi bor norr om Stockholm i vår bostadsrätt och här trivs vi väldigt bra!

I bloggen får ni följa glimtar från vår vardag och jag skriver mycket om familjelivet, shopping, inredning, matlagning och fotar mycket.


KONTAKT [email protected]




♥ ♥ ♥




S T E P H A N I E emy
född 23 maj 2003 | 3035g 49cm




A L E X A N D E R rodrigo
född 19 september 2009 | 3350g 50cm




E M E L I E celine
född 16 januari 2011 | 3390g 49cm


♥ ♥ ♥








Emelie 17 månader
Emelies 1års kalas!
Emelie går!
Emelie 12 månader
Emelie 1 år
Emelies så tissingar
La luna
Dom första vingliga stegen
Emelie 11 månader
Första besöket på förskolan




Alexander
Allmänt
Emelie
Graviditet 3
Resor
Stephanie
Utflykter



♥ ♥ ♥



2 0 1 1
Januari · Februari · Mars · April
Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December



2 0 1 0

Maj · Juni · Juli · Augusti · September
Oktober · November · December